Evliyagil Dolapdere “Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar” ile açıldı!

Evliyagil Dolapdere, çok fonksiyonlu ve kar amacı gütmeyen yeni sergi mekanını “Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar” adlı sergi ile açtı.

2019 yılı boyunca gerçekleşecek sergilerinin küratörlüğünü Beral Madra’nın üstlendiği Evliyagil Dolapdere, ”Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar” adlı sergi ile açılışını yaptı. Açılış sergisi, Aikaterini Geggisian,  Aret Gıcır, Bengisu Bayrak, Ferhat Özgür, Fulya Çetin, Hakan Kırdar, Hera Büyüktaşçıyan, İlhan Sayın, Jakob Gautel, Murat Balcı, Ömer Faruk Şimşek, Reysi Kamhi ve Temür Köran’ın üretimlerini bir araya getiriyor. Ayrıca Jakob Gautel’in gerçekleştirdiği “Big Brother (Diktatör)” adlı kışkırtıcı performans videosu da açılışta sanatseverlerin beğenisine sunuldu.

Mekanın amacının; sanatçılar, sanat eleştirmenleri, farklı alanlardan katılım sağlayan izleyiciler ve koleksiyonerler arasında çağdaş sanat üretimlerinin ve diyaloglarının gerçekleşeceği bir sergi alanı yaratmak olarak belirtilirken serginin küratörü Beral Madra sergi ile ilgili şunları söyledi:
”Günümüz görsel sanat üretimlerinin dışavurumları nelerdir, ve bu dışavurumları irdelemek ve  çözümlemek üzere davet edilen izleyicinin tepkisi ne olmaktadır? Sürmekte olan tüm bu karşılıklı etkileşim, sanatçı açısından kendine özgü sanatsal bir kelime haznesi geliştirebilmek, ve izleyici açısından da bu kelime haznesinin anlamlarını keşfedebilmek üzere oluşturulan özgün bir arayışa dayanmaktadır. Bu karşılaşma, bir serginin, toplumun kültürel gelişimine sunabileceği bir sinerji için kaçınılmazdır. 
“Karmaşık Sorular, Büyüleyici Yanıtlar” sergisinin görsel dili kimliklerin ve olayların hikayeci oluşumuna dayalı önemini yitirmiştir. Betimleme, klasik sanatın belirleyici ve sembolik aracısı olmuştur, ancak nasılsa günümüzün görsel gerçekliklerine gereken karşılığı verebilecek yeterli düşünsel güce sahip olamamıştır. Ancak, son otuz yıldan beri hikayeci görsel kelime haznesi bir canlanma yaşamıştır, ve hikayesel ve anlamsal bir örüntüye sahip olan sanat eserleri, izleyiciye taze ve mücadeleci bir yorumlama ve beğeni imkanı sunmaktadır. Hiç şüphesiz bu hikayeci eserler, sanat tarihi ile ilişkili eserlerin masum ve anlam dolu imgelerinden çok uzaktadır. Bu eserler izleyicinin bakış açısını, manipülasyona uğramış siyasi görsel dil tarafından kendisine empoze edilenlere karşı yeni bir değer biçmek ve yeni bir analizde bulunmak için harekete geçirebilen bir takım neo-sürrealist ve psikolojik öğeler, ve rahatsız edici, izleyiciye meydan okuyan, lanetli imgeler barındırır.”

Evliyagil Dolapdere
Serdar Ömer Paşa Caddesi No: 11
Beyoğlu/İstanbul

Giriş ücretsizdir.

Aikaterini Gegisian – Osmanlı Kadını Otoportreleri, 99 adet arşiv kartpostalı, 173×193 cm çerçeveli, 2012-2016

Aret Gıcır – Günden Güne 11, Tuval üzerine yağlıboya, 150×200 cm, 2013

Bengisu Bayrak

Ferhat Özgür – Hatırlanmaya Değer Şeyler, Kağıt üzerine çizim serisi, her biri 50×35 cm, 2011

Fulya Çetin – İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 130×220 cm, 2016

Hakan Kırdar – Kendisi ve İmgesi -ile- Cumhuriyet’in Kadınları, Yerleştirme: kağıt ve asetat üzerine çizim, suluboya, akrilik, dijital baskı, kabartma, oynanmış buluntu fotoğraflar, değişken boyutlarda 2012-2019

Hera Büyüktaşçıyan – Kör Topografya, Dörtlü resim serisi, kağıt üzerine karışık teknik, 2015

İlhan Sayın – İsimsiz, Kağıt üzerine mürekkep, her biri 55×70, 2018

Murat Balcı – Haberci, Tuval üzerine mürekkepli kalem, 55×81 cm, 2019

Ömer Faruk Şimşek

Reysi Kamhi – Aile Yadigarları, Kağıt üzerine yağlıboya, 2018

Temür Köran – İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 178×290 cm, 2016

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook Comments