Semih Zeki’nin Yorumuyla Mimari Yapılarda Döngü

Yapıtlarında mimari yapıların statikliğinden sistemin dinamikliğine doğru bir geçişe odaklanan Semih Zeki’nin “Autopoiesis” başlıklı sergisi Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda açıldı.
Sanatçı yeni sergisinde yıkımlar, yığınlar, yeniden inşa olanlar arasındaki kendini yenileyen döngüye yer veriyor.

İlk ortaya çıktığında canlı sistemlerin varlıklarını sürdürebilmek için sürekli yenilenmelerine işaret eden “Autopoiesis” kavramı, zamanla psikoloji, toplum bilimleri, mimari gibi alanlarda, kendini sürekli kendi parçalarından yeniden üretme anlamıyla kullanılmaya başlar. Bu kavram Semih Zeki’nin resimlerinde karşımıza çıkan üst üste gelen katmanlar ile bire bir örtüşür. Sanatçı önce bütünü parçalıyor, sonra parçaları bir araya getirerek dönüştürüyor ve yeniden üretiyor. Sanatçının “Resmin resme yolculuğu” olarak tanımladığı bu süreç, mimari konstrüksiyonları tamamlamayı izleyicinin zihnine bırakarak bu sürece dahil ediyor.

Tarihselin değil güncelin peşinde olan Semih Zeki, düşüncenin resmin önüne geçmemesi gerektiğini düşünür ve bu nedenle resmin üretim sürecinde kendi yolculuğuna girmesini ve sürprizlere açık olmasını ister.  Sanatçı bu süreci “Fikrimce sanatçının her daim sınırsız bir değişim içinde olması ve sürekli kendi farkındalığı üzerinden bir dinamizmi yaşaması gerekir. Bu durum elbette beraberinde tamamlanmamışlığı ve sanatçının tatminsizliğini getirecektir” şeklinde açıklıyor. 

Sergi, 14 Aralık 2019 tarihine kadar Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda izlenebilir.

Bozlu Art Project Şişli
Mongeri Binası, 19 Mayıs Mahallesi Dr. Şevket Bey Sokak No:5
Şişli / İstanbul

Giriş ücretsizdir.

Bununla ilgili ne düşünüyorsun?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid
SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ:

YORUM YAP

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR