Bilinmeyen Yaşam Formları için Alternatif Öneriler/Arayışlar: ‘Terra Genesis’
Cüneyt Aksoy’un Adahan İstanbul’da açılan “Terra Genesis” başlığı taşıyan sergisi insanın yeni evren arayışlarını, yaşam döngüsünün devamı için içinde bulunulan çağın kaosu içinde yeni döngüleri ortaya çıkarma, alternatif yaşam formları belirlemeleri üzerine kurulu.
Cüneyt Aksoy’un Bilinmeyen Yaşam Formları için Alternatif Öneriler/ Arayışlar “Terra Genesis” başlıklı sergisi Adahan İstanbul’da açıldı. Aksoy’un yapıtları yaşamsal formların, yeni alanların araştırılması üzerine kurgulanmış, deneysel bir sürecin izdüşümü. Sanatçı, dokular ve dokunma sezileriyle dolu tuvalleri, muğlak, belirsiz bir dünya ve sezgisel bir doğum anına referanslar veren videosu ve alternatif yerleştirmeleri ile oluşturduğu “Terra Genesis” sergisinde çarpıcı ve çok katmanlı bir kurguyu izleyiciye sunuyor. Video, pentür, yerleştirme gibi disiplinler arası yaklaşımlarla oluşturulan sergi, insanın kasıtlı varlığının dünyayı bilinçli şekilde dönüştürme ve yok etme ve tüm bunlar üstüne alternatif dünyalar yaratmasını sorguluyor.
Aksoy, formsal açıdan plastik bir üslup içinde izlenen yapıtları üzerine sorgulamalarını sürdürürken, yüzeyde görünen karışık malzemeler ise, deneysel üretimler ile bir araya getirilmiş çoğulcu bütünlüklerin bir armonisi şeklinde izlenmektedir. Aksoy, taş, kum gibi naturaya ait organik malzemeler kullanarak içten bir sorgulamayı sürdürür. Malzemenin yüzeyinde rastlantısal bir biçimde, tamamen sanatçının salt estetik ve görsel dünyasından bir izdüşüm olarak izlenen soyutlamalar çoğunlukla karanlık bir dünyanın referanslarını yine gri, antrasit ve koyu tonajlarda izleyiciye sunuyor.
Sergide, farklı formlar içinde izlenen yapıtlar gri tonlar üzerinde siyah rengin toz gibi uçucu bir görüntü etkisi ile haptik bir algı ile izleyiciyi yönlendiriyor. Eserlerin yüzeyinde yer alan çeşitli dokular, pentürvari bir etki ile sunuluyor. Ancak pentürün geleneksel varsayımları dışında oldukça deneysel bir kurgu ile oluşturulan malzeme ve doku gücü oldukça çarpıcı.
Sanatçının toz, su, kum gibi organik bileşenleri kullandığı eserleri aynı zamanda sergi mekanına da çeşitli açılardan referanslar veriyor. Var edici, yaşamsal bir döngü içinde izlenen su mekanın kendi belleğinde de yer eder. Sergi mekanı içinde, geniş alanın içinde bir merkez gibi kurulu olan kuyu, yaşam emareleri için bir göstergedir. Suyun ve tözün birleştiği yerde yaşamın en saf hali varlık bulabilir. Aksoy ise yaşanılabilir bir form arayışı, sorgulaması dürtüsünü sürdürürken suyun akıcı ve berrak hali, en saf hali ile bir uyum sunar.
Sergi 31 Aralık 2019 tarihine kadar Adahan İstanbul‘da ziyaret edilebilir.
Adahan İstanbul Gallery
Asmalı Mescit Mah. General Yazgan Sok. No:14
Beyoğlu/İstanbul
Giriş ücretsizdir.