ETKİNLİKLERSERGİ

Galeri 77 Resim Ve Heykel Sergisi – Berkay Bugdan “Kül / Ash”

Galeri 77, Berkay Buğdan’ın galeri bünyesinde gerçekleştireceği “Kül” isimli ilk kişisel sergisine 12 Şubat – 14 Mart 2021 tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor.
Sanatçı, tümü 2020 yılında üretilmiş eserlerden oluşan bu yeni serisiyle; entropi, kaos, oluşum ve kaçınılmazlık gibi konuları ele alırken, nihailiğe medeniyet ölçeğinden ziyade daha bireysel, daha samimi bir bakış açısı kazandırmaya ve bir bilincin rüzgârda uçup gittiği tam o ana odaklanmaya çalışıyor.

Berkay Buğdan, Galeri 77’deki güncel sergisi “Kül” de entropi, başkalaşım ve her şeyin değişim ve zamanın gücü karşısında çözülmeye uğrayacağını ifade eden termodinamiğin ikinci kanunu gibi fikirleri ele alıyor. Sanatçı, yarattığımız şeylerin zamana dayalı sınırlamasının yanı sıra varoluşumuzun nihailiğini de ortaya koyuyor. Eserleri; makinelerimizin, binalarımızın, eserlerimizin ve sanat eserlerimizin sonsuza kadar sürmediğini vurguluyor. Sanatçı aynı zamanda organik ve inorganik yaşamın nihailiğinin tüm bunları daha samimi ve değerli kıldığının altını çiziyor.

Berkay Buğdan’ın sergisinde, insan uygarlığının kırılganlığı ve bunun zihnimiz ve bilincimiz üzerindeki etkisi, tuval üzerine çok sayıda kömür çizimiyle çevrelenmiş tek bir merkezi heykel ile ortaya çıkıyor.

Sanatçının eserlerini yaratmak için işlenmemiş kömür kullanması yalnızca biçimsel bir anlam taşımıyor. Kömür, yıllar öncesinden kalma bir botanik çürüme sürecinin sonucu olduğu için sanatçı, çizimleri oluştururken tarihi elinde tutuyor. Başkalaşımın bir temsili olarak kömürün Buğdan için özel bir anlamı var. Kömür onun için basit bir çizim aracından daha fazlası. Nihailiğin, değişimin ve başkalaşımın tezahürü.

Berkay Buğdan Heykel sergisi

Serginin merkezindeyse elinde bebeğiyle bir kadın figürü heykeli yer alıyor. Kadın ve bebeği kömürle kaplı ve bu nedenle ten, göz ve saç rengi vb. gibi bireysel ayrıntıları kaybetmişler. İzleyiciye bir zamanlar oldukları insanları hatırlatan gölgeler olarak görünüyorlar. Bu da heykele akıldan çıkmayan bir atmosfer kazandırıyor. Figür, tıpkı bir hayalet gibi, zaman ve uzayın siyah hiçliğine doğru bakıyor. Yüz ifadesi düşüncelerine veya hislerine dair bir fikir vermiyor. Bir zamanlar ona bireysel bir karakter kazandıran yüz maskesi cansız ve donmuş görünüyor. Aynı zamanda basit postür, kişilik eksikliği ve nötr bedensel ifade bu heykeli distopyayla karşı karşıya kalan insanın evrensel bir sembolüne dönüştürüyor.

Kül, dünyamızın somut durumu hakkında eleştirel bir yorumda bulunuyor. Serginin merkezinde, zamansız ve mekânsız bir zeminde bu figür oturuyor. Yine de gözleri ileri bakar durumda. Bebeği yaşam döngüsünde yeni bir başlangıcın sembolü olarak tutuyor; bazı sergi ziyaretçileri insanlık için hala umut olduğuna kanaat getirebilirken, diğerleri bu ikisinin çoktan ölmüş olduğunu düşünebilir. Umut olup olmadığına karar vermek seyirciye kalmış. Küllerinden mi dirilecekler yoksa kara ebediyette mi kalacaklar? Cevap bize bağlı, tıpkı gezegenimizin ve medeniyetimizin geleceğinin bizim elimizde olduğu gibi.

Berkay Buğdan Resim Sergisi

Berkay Buğdan “Kül” isimli bu sergisiyle bir nevi sonlanma ve başkalaşımın sembolü sayılabilecek işlenmemiş kömürle hem her sonun aslında yeni bir başlangıç olabileceğine dair kavramsal bir çerçeve sunarken hem de deneysel bir çalışma yürüterek bizlere bu malzemeyle sanat adına daha neler yapılabileceğine dair yepyeni ufukların kapılarını aralıyor. Uzun ve meşakkatli araştırmalar sonucu kömür gibi kırılgan, ufalanıp yok olması beklenen bir malzemeden serginin merkezinde yer alan sert ve dayanıklı bir heykel üreten sanatçı, bu figürü çevreleyerek sergi geneline yayılan tuval işlerinde de yine aynı temel malzemeyi kullanarak, bizleri figürün uçup giden düşünceleri ile belli belirsiz hatıraları arasında muhteşem bir imgeler yolculuğuna çıkarıyor.

Ayrıca, hayatın tekinsiz bir yansımasını elde etmek ve düzensizlikten anlam çıkarmaya çalışarak yeni yapılar oluşturmak üzere ses yoluyla yönlendirilen bir tür sürü dinamiği simülasyonu kullanılarak üretilmiş video enstalasyonlarla da desteklenen sergi, Galeri 77’nin Karaköy’deki mekânında 14 Mart tarihine kadar sanatseverler tarafından ziyaret edilebilir.

Galeri 77, İstanbul dışında bulunan sanatseverleri de düşünerek sergiyi eş zamanlı olarak çevrim içi ortamlardan da izleyicileri ile buluşturuyor. Bu amaçla; sergiye dair üç boyutlu sanal tur, çeşitli video ve paylaşımları “Galeri 77” sosyal medya hesapları ve internet sitesi üzerinden takip edebilirsiniz.

Galeri 77
Necatibey Caddesi No: 77 Ayvaz Han
Karaköy / İstanbul

Giriş ücretsizdir.

Ziyaret Saatleri: Pazartesi – Cumartesi, 10.00-18.00
İletişim: 0212 251 27 54

Ayrıca, sergiyi üç boyutlu sanal tur olarak da ziyaret edebilirsiniz. Kendi sanal tur deneyiminiz için lütfen aşağıdaki linki tıklayın:
https://www.dreamreality.com.tr/3d-model/berkay-bugdan-kul-ash/fullscreen

Berkay Buğdan Kimdir?

1986 İstanbul doğumlu Berkay Buğdan, 2003’te Maryland Institute College of Art’a tam bursla kabul edildi. İllüstrasyon, animasyon ve tasarım çalışmalarının yanı sıra ilk kişisel sergisi “Ante Bellum” ile sanat dünyasına giren Buğdan, Türkiye ve uluslararası platformlarda üretmeye ve çalışmaya devam etmektedir. Sanatçı İstanbul’da yaşamaktadır.

Endüstriyel materyaller ve veri analiz tekniklerini klasik resim ve heykel ile birleştiren Berkay Buğdan, değişim, kaos ve insanlığın izine dair çalışmalarında deneysel üretim ve görselleştirme metotları ile öne çıkmaktadır. Buğdan, tekniği içerisindeki gerek yazılım girdisi gerekse kimyasal müdahale ve doğaya maruziyet ile eser üzerindeki kontrolü ve hikâyeleştirme güdüsüne karşıt olarak entropi ve kaosu sunmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu