Arzu Tecer, ‘Sonsuz’ İle IMOGA Art Space’de
Kuzguncuk IMOGA ART SPACE, Arzu Tecer’in “SONSUZ” isimli sergisine 2 – 22 Şubat 2023 tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor.
Sanatçı Arzu Tecer, sergisi ile ilgili şunları söyledi:
”Benim için doğa, sanatın kaynağıdır. Doğanın ihtişamına olan ilgimle birlikte kendi estetik değerlerimle sanatsal bir izlenim yaratmaya çalıştım. İlhamım; etrafımda gördüğüm, hissettiğim ve yaşadığım sonsuz devinimden geliyor. Beynim, gözüm ve elim beni nereye götürürse oraya gitmeyi seviyorum. Doğada hiçbir şey durağan değildir, her şey hareket halindedir düşüncesinden yola çıkarak boyaların akışkanlığı ile değişen desenlerin akıcı yolculuğunda birbirlerini itme ve çekme güçlerinden yararlanıyorum. Çalışmalarımın dokusal ögesi benim için önemli. Üst üste binmiş ya da iç içe geçmiş, parçalara ayrılmış, parçalarından yeni parça oluşmuş farklı şekil, renk ve kontrastlar kullanarak enerjik bir hareketlilik ve ritim düşüncesiyle dengeli plastik kurguya önem veriyorum. Malzeme olarak akrilik ve reçine kullanıyorum. Reçinenin sağladığı yansıtıcı yüzey ile izleyiciyi sadece görsel duyuları ile değil aynı zamanda dokunma duyuları ile de resimlerimi deneyimlemeye ve sonsuzluk hissi yaratan akışkanlıklarını izlemeye davet ediyorum. Çalışmalarımın içerdiği hareketliliğin doğanın nabzı gibi sonsuz bir döngüyü yansıttığını düşünmekteyim.”
Açılış
2 Şubat Perşembe
Saat: 17.00
IMOGA Art Space
Kuzguncuk Mah. İcadiye Cad. No:42/A
Üsküdar İstanbul
Prof. Seyyit Bozdoğan, Arzu Tecer’in resimleri üzerine şunları söylüyor:
Arzu TECER resimlerini çağdaş bir malzemeyle başarılı bir şekilde kullanarak biçimlendirmektedir. Kendine özgü resim tekniğinde akrilik boya yanında kullandığı epoksi reçinedir. Epoksi reçine uygulamalarına girmeden önce bu konuda deneyim sahibi olmuş, yeni şeyler keşfetmiş ve reçine sanatını duyarak yaşamıştır. Reçine çeşitli yüzeylere uygulanabilirken Arzu tuvali tercih etmiştir. Hatta zaman zaman boyadığı tuvalleri kesip biçerek kolaj tekniğinin deneme olanaklarını özgürce kullanmıştır.
Resimlerinde kullandığı renkler; siyah, beyaz, mavi, kırmızı az da olsa sarıdır. Form olarak renkler geniş bir alana sahip olan siyah zeminde yer alırlar. Siyah zeminin kendi içinde fazla derinliği yoktur. Ancak içinde bulunduğu renk elemanlarının önde ya da arkada yer alış durumlarına göre az bir derinlik kazanır. Bazen siyah zeminin tonlaması ile resim daha çok mekan derinliği kazanır.
Siyah zemin içinde iri kıyımlı, kütlesel, yüzey strüktürlü parçalar sanki yer altında çeşitli minerallerin ve kimyasalların birleşmesiyle oluşan formlar, yapısal özellikleriyle dokunsal duyuyu kışkırtan ilginç ve somut bir görselliğe sahiptirler. Bu nedenle Arzu TECER’in resimlerini soyut olarak adlandırmak doğru olmasa gerek.
Resimler açık zeminde koyu, koyu zeminde açık görünürler. Arzu Tecer’in genelde salt siyahın hakim olduğu resimleri, içine aldığı renklerin açık görünümleri dışında tamamen renk ışıklarına dönüşürler. “Siyah Biçim”, derinlikli “Karanlık Atmosfer” olarak başkadır. Hugo von HOFMANN bir hikayesinde “Karanlıkta ıslak bir siyah Form”dan bahseder ki, burada karanlık içindeki ıslak siyahın ne olduğunun belirsizliği korkutucu bir etki yaratmaktadır.
Arzu Tecer’in resimleri, içinde barındırdığı ışığa dönüşmüş canlı renk zıtlıkları ve ciddi bir karakter ifade eden koyuluğu ile “SİYAH” tır, “KARANLIK” değildir.