ETKİNLİKLERSERGİ

Gözde İlkin, ‘Emanet Zemin’ İle artSümer’de

Gözde İlkin’in küratörlüğünü Duygu Demir’in üstlendiği kişisel sergisi ‘Emanet Zemin’, 14 Eylül’de izleyici ile buluşuyor.

Emanet Zemin bir yandan üç boyuta yayılan, esnetilmiş bir manzara resmi, bir yandan da ses ve hareket için bir sahne. Ateş, su, toprak ve havadan şamil bu mekân belki içine yerleşilen bir motif, belki de zihnimizde bir mağara. Burası aynı zamanda evsiz taşlara yuva, sürüklenmiş dallara ve dansçılara vardiya, çatlaklara bir dua. Emanet Zemin‘de gözleri kapatıp rüya görmek, kulak misafiri olmak, hareketlenmek kadar köklenmek de serbest; maksat Gaia’yla temaşa.

Gel-Git, Ben Birkaç Kişi, 2020 The Tide, Me, Myself, and Multitudes Çivit ile renklendirilmiş kumaş üzerine boya, dikiş ve patchwork, 112×185 cm *

Serginin ses tasarımı Berke Can Özcan’a, mekânı aktive eden performansın koreografisi ise Aslı Öztürk’e ait.

14.9 – 12.11.2022

AÇILIŞ 
14 Eylül Çarşamba 12:0020:00 | Kokteyl 18:0020:00

artSümer
İstiklal Mah. Piyalepaşa Bulvarı, Baruthane Deresi Sok. No: 32/A
Beyoğlu-İstanbul

Giriş ücretsizdir.

Gözde İlkin Kimdir?(1981, Kütahya)

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini, Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı.

Seçilmiş sergileri arasında Venedigsche Sterne, (Küratör: Susann Wintsch, Stephan Kunz), Bündner Kunstmuseum, Chur-İsviçre (2022); Rooted Beings, (Küratörler: Bárbara Rodríguez Muñoz ve Emily Sargent), Wellcome Collection, Londra (2022); 12th Survival Kit Festival, (Küratörler: Övül Durmuşoğlu ve Joanna Warsza), Latvian Centre for Contemporary Art, Riga, Letonya (2021); UnNatural History, (Küratör: Invisible Dust), Herbert Art Gallery and Museum, Coventry, İngiltere (2021); Bilinçler Yükselir, Ruhlar Birleşirken, 13. Gwangju Bienali (Küratörler: Defne Ayas ve Natasha Ginwala), Güney Kore (2021); İplikten Çözülenler: Tekstilde Küresel Anlatılar, (Küratörler: Susanne Weiß, Inka Gressel ve Öykü Özsoy), İstanbul Modern, İstanbul (2019); Kökler Konuştukça Çatlaklar Derinleşir, MAC VAL Müzesi, Vitry-sur-Seine, Paris (2019); İyi Bir Komşu, 15. İstanbul Bienali, (Küratör: Elmgreen ve Dragset), Pera Müzesi, İstanbul (2017); Spaceliner, (Küratör: Barbara Heinrich), Arter, İstanbul, (2015) ve Hyper Real: The Passion of the Real in Painting and Photography, (Küratörler: Susanne Neuburger ve Brigitte Franzen), MUMOK, Viyana (2010) yer alır.

İlkin, Water Mill Center, New York; IASPIS,  Stokholm; MAC VAL Museum, Vitry-sur-Seine, Paris; Pioneer Works, New York; Cité Internationale des Arts, Paris ve Künstlerhaus Bremen’de misafir sanatçı programlarına katıldı.

Sanat tarihçisi ve küratör Duygu Demir Kimdir? (1985, Ankara)

Lisans derecesini Columbia Üniversitesi’nde görsel sanatlar ve sanat tarihi alanında, doktorasını ise Massachusettes Institute of Technology’e tamamladı. 2011’den bu yana yaptığı sergiler SALT (Ankara ve İstanbul), Arter Sanat için Alan (İstanbul), Tate Modern (Londra) ve MIT Keller Gallery (Cambridge, MA) gibi kurum ve mekânlarda yer aldı. Argonotlar, Art Asia Pacific, Art Papers, Art Unlimited, Broadsheet ve Ibraaz gibi dergi ve platformlarda güncel sanat ile ilgili yazıları yayımlanmıştır. Akademik makaleleri ise MIT Press’ten çıkan Art Margins (2014) ve Thresholds (2018) ile Art Journal (2019) tarafından basılmıştır. Demir, kısa bir süre önce Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümünde akademisyen olarak göreve başladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu