SANATTANSİNEMA

39. İSTANBUL FİLM FESTİVALİ’NDE ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle düzenlenen 39. İstanbul Film Festivali’nin Uluslararası Yarışma ve Ulusal Belgesel Yarışması ödülleri 20 Ekim Salı akşamı Salon İKSV’de yapılan törenle sahiplerini buldu. Uluslararası Yarışma’ya 12, Ulusal Belgesel Yarışması’na 11 film katıldı. Sinemalara geri dönen festivalin programında yer alan filmlerin gösterimleri 12 gün boyunca hem Cinemaximum City’s Nişantaşı ve Kadıköy Sinemalarında hem de filmonline.iksv.org üzerinde çevrimiçi yapıldı.

Bu yıl 39. İstanbul Film Festivali Uluslararası Yarışma ve Ulusal Belgesel Yarışması’nın ödül töreni, 20 Ekim Salı akşamı Salon İKSV’de gerçekleşti. Törende Uluslararası Yarışma’da en iyi filme verilen Altın Lale ödülünün yanı sıra Jüri Özel Ödülü, Mansiyon, Halk Ödülü ve Uluslararası Sinema Eleştirmenleri Federasyonu (FIPRESCI) Ödülleri; Ulusal Belgesel Yarışması’nda ise En İyi Belgesel ödülü ile Mansiyon takdim edildi. Festivalin Ulusal Yarışma ve Ulusal Kısa Film Yarışması ödülleri temmuz ayında verilmişti.

Uluslararası Yarışma Ödülleri

Başkanlığını yönetmen Tayfun Pirselimoğlu’nun üstlendiği 39. İstanbul Film Festivali Uluslararası Yarışma jürisinde yönetmen Burak Çevik,  oyuncu Hazar Ergüçlü, sinema tarihçisi ve programcı Jasmin Basic ile dağıtımcı Anthony Bobeau yer aldı.

İKSV eski yönetim kurulu başkanı ve İstanbul Film Festivali kurucularından Şakir Eczacıbaşı anısına Eczacıbaşı Topluluğu tarafından verilen Uluslararası Yarışma Altın Lale Ödülü için bu yıl 12 film yarıştı. Altın Lale’yi Valentyn Vasyanovych’in yönettiği Atlantis kazandı.

Uluslararası Yarışma’da Jüri Özel Ödülü’nü Alex Piperno’nun yönettiği Denizaltısı da Olsun İsteyen Cam Temizleyici / Window Boy Would Also Like to Have a Submarine kazandı.

Uluslararası Yarışma’da Camila Morrone’ye Mickey ve Ayı / Mickey and the Bear filmindeki başarılı oyunculuğu nedeniyle Mansiyon verildi.

Uluslararası Yarışma ödülleri Eczacıbaşı Topluluğu tarafından para ödülleriyle destekleniyor. Büyük ödül Altın Lale’yi kazanan yönetmen 10 bin Avro, filmin Türkiye’deki dağıtımını üstlenen firma 50,000 TL, Jüri Özel Ödülü’nü kazanan filmin yönetmeni ise 5 bin Avro ile ödüllendiriliyor.

39. İstanbul Film Festivali Uluslararası Yarışma’da ilk kez çevrimiçi verilen Halk Ödülü’nü kazanan film izleyici oylarıyla belirlendi. Halk Ödülü’nü, Mahnaz Mohammadi’nin yönettiği Oğul–Ana / Son–Mother kazandı.

Ulusal Belgesel Yarışması

Türkiye’de belgesel üretimine uzun yıllardır ilgi gösteren İstanbul Film Festivali’nin, belgesel sinemayı ve sinemacıları desteklemek amacıyla başlattığı Ulusal Belgesel Yarışması’nda bu yıl 11 film yarıştı. Ulusal Belgesel Yarışması jürisinde yönetmen Rûken Tekeş, yapımcı-yönetmen Yasin Ali Türkeri ve yönetmen-sanatçı Ezgi Kılınçaslan yer aldı.

En İyi Belgesel Ödülü’nü Deniz Tortum’un yönettiği Maddenin Halleri kazandı. En İyi Belgesel ödülü İKSV tarafından 10.000 TL para ödülü ile destekleniyor.

Ulusal Belgesel Yarışması’nda Serdar Kökçeoğlu’nun yönettiği Mimaroğlu ile Zeynep Dadak’ın yönettiği Ah Gözel İstanbul filmlerine de Mansiyon verildi.

FIPRESCI Ödülü

Uluslararası Film Eleştirmenleri Federasyonu FIPRESCI, İstanbul Film Festivali Uluslararası Yarışma kapsamında da bir ödül veriyor. Bu yıl yarışma jürisinde Finlandiya’dan Marta Balaga, Ukrayna’dan Natalia Moussienko ve Türkiye’den Fırat Ataç yer aldı.

Jüri Valentyn Vasyanovych’in yönettiği Atlantis filmini Uluslararası Yarışma’da FIPRESCI Ödülü’ne layık gördü.

Ödül Töreni’nde Axolotl Senaryo Armağanları da verildi

İstanbul Film Festivali ödüllerinin verildiği törende, Axolotl’un verdiği senaryo armağanları da açıklandı. İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma En İyi Senaryo Ödülü’nü para ödülüyle destekleyen Axolotl Kurmaca, Tür, İlk Senaryo ve Ulus Baker Çizgi Dışı Senaryo Armağanı olmak üzere 4 ayrı kategoride senaryo ödülü verdi.

39. İSTANBUL FİLM FESTİVALİ ÖDÜLLERİ
9-20 EKİM 2020

Uluslararası Yarışma

  • Altın Lale En İyi Film

Atlantis / Valentyn Vasyanovych (Ukrayna)

Çürümüş topraklar üzerinde dolaşan, savaşlarda kaybolmuş ıstırap dolu ruhların, yok edilmiş geçmişin, huzursuz geleceğin izlerini son kertede yetkin bir dil ve olağanüstü görüntülerle aktarmada gösterdiği başarıdan ötürü…

  • Jüri Özel Ödülü

Denizaltısı da Olsun İsteyen Cam Temizleyici / Window Boy Would Also Like to Have A Submarine / Alex Piperno (Uruguay, Arjantin, Brezilya, Hollanda, Filipinler)

Güçlü görsel atmosferiyle birlikte cesur hikâye anlatım tercihleri nedeniyle, sinemanın olanaklarını kullanarak seyirciye başka duyguların ve diyarların kapılarını aralamayı cömertçe başardığı için…

  • Mansiyon

Camila Morrone (Mickey ve Ayı / Mickey and the Bear)

Jüri “Mickey ve Ayı” filminin başrol oyuncusu Camila Morrone’ye Mansiyon vermeyi uygun buldu.
Camila Morrone, çok çabuk büyümek zorunda kalmış bir çocuğun yürek burkan portresini çizen bu filmi tam anlamıyla sırtlıyor. Filmin hemen hemen her karesinde yer alırken, gücünü ve kararlılığını incelikle ve alçakgönüllülükle kabul ettiriyor; ışıltısıyla izleyicinin hayal gücüne damgasını vuruyor. Hikâyesini bağımsız Amerikan sineması geleneğinden alsa da Camila Morrone’nin oyunculuğuyla “Mickey ve Ayı”, türün örneklerini aşarak izleyiciler üzerindeki etkisini uzun süre koruyor. Yalnızca yeni bir keşif olmanın ötesinde, bu genç oyuncu şimdiden büyük oyuncular arasındaki yerini aldı bile. Filmin sonunda bize doğru koştuğu sahnede yüzü akıllara kazınıyor. Tartışmasız, bir yıldız doğuyor!

  • Halk Ödülü

Oğul–Ana / Son–Mother / Mahnaz Mohammadi (İran, Çek Cumhuriyeti)

Ulusal Belgesel Yarışması

  • En İyi Belgesel

Maddenin Halleri / Deniz Tortum

Cesur yaklaşımı ile belgesel film sınırlarını zorladığı, baştan sona bütünselliğini bozmadığı, yüksek görsel estetiği ve minimalist ses tasarımı ile filmi zamansızlaştırdığı, bizi yaşam ve ölüm çizgileri arasında gezdirdiği ve sorgulattığı; içini bilmediğimiz önemli bir sistemin kontrastlarını ve aktörlerini özgün ve samimi bir anlatım diliyle sunduğu için…

Jüri iki belgesele mansiyon ödülü veriyor. Tarihin farklı katmanlarını aralayarak bilmediğimiz hikâyelerde bize tanıklık yaptıran iki belgesel. Her iki film de belgeselin sınırlarını zorlayarak özgün bir anlatım ortaya koyuyor.

  • Mansiyon

Mimaroğlu / Serdar Kökçeoğlu

İki güçlü insanın hayat hikâyesini çok özel arşivler ve müzikle harmanlayarak anlatan bir 1960’lar portresi.

  • Mansiyon

Ah Gözel İstanbul / Zeynep Dadak

İçinde yaşadığımız şehri, İstanbul’u İstanbul’u yapan mekânları, kültürel ve sosyal hayatının yüzlerce yıllık izlerini bugünle bağ kurarak anlatıyor.

Uluslararası Yarışma FIPRESCI Ödülü

  • Uluslararası Yarışma FIPRESCI Ödülü
    Atlantis / Valentyn Vasyanovych (Ukrayna )

FIPRESCI Ödülü, gerçekten çok kişisel bir bakış açısı ortaya koyarken kendi evrenini kurduğu için Valentyn Vasyanovych’in yönettiği, senaryosunu yazdığı, görüntü yönetmenliğini, kurguculuğunu ve ortak yapımcılığını üstlendiği Atlantis filmine verildi.

Etiketler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

BU HABERLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı