FOTOĞRAFSANATTAN

İlgen Arzık’ın dijital kültüre meydan okuyan eserleri bu sergide!

Sanatçı İlgen Arzık’ın ilk kişisel sergisi ‘Gerçek Bir Hikâye’, Bozlu Art Project’te açıldı.

Arzık, soyut dışavurumcu ve gerçeküstücü bir anlayışı buluşturduğu siyah- beyaz ağırlıklı yapıtlarında, çeşitli bilgi ve imaj kaynaklarını kendine çıkış noktası alıyor; uçucu dijital kültürün hegemonyası altındaki günümüz dünyasında, görüntü ve anlatının kendini türetebilme ve kalıcılık imkânlarını araştırıyor.

Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü çıkışlı İlgen Arzık, deneysel bir tavırla fotoğraf sanatının taşıdığı geleneksel karanlık oda baskı tekniklerini, ressamlığının da getirdiği alternatif üslûp ile harmanlıyor. Arzık’ın kendi göz bebeğinden alternatif bir evren tasavvuru ortaya koyduğu, bir başka deyimle paradoksal biçimde objektifiyle dünyaya karşı tavır almak suretiyle tarafsızlığını hayal gücüne dayalı bir yaklaşımla bozduğu sergisinde, sanatçının her biri tıpkı bir tuval gibi, çoğaltılması imkânsız ve devasa ebatlardaki, yarı soyut, kurgusal foto-grafik imajları izleyiciyle buluşturuluyor.

Eserlerinde türlü ışık ve gölge efektlerinden yararlanarak, stüdyosunda canlı modeller ve çeşitli nesnelerden yararlanan Arzık, işlerini anlam ve estetik açısından birbirine ‘tutunan’, ancak her durumda rastlantısal bir yaklaşımla ortaya koyuyor.

Seçtiği ‘Photogram / Rayograph’ tekniği ile, sanat tarihine yön veren Dadaist akımı üyesi Man Ray‘e sâdık bir ‘selâm’ da veren Arzık, geldiği bu aşamanın eserleri ve izleyiciler arasında ürettiği ‘iletişim’i, doğadaki ‘mantar’ların işlevselliğine benzetiyor.

Bilindiği gibi mantarlar, doğanın ‘İnternet’ ağları gibi davranırken, özellikle mantar ‘vücut’larının büyük bölümü, ‘Miselyum’ denen ince ‘iplik’ kitlelerinden oluşuyor. Bu kitleler aynı anda bir tür iletişime sebebiyet verdiği kadar, kimi organizmalar için öldürücü de olabiliyor.

İşte bu yönüyle, Arzık’ın sergisinde kendi içinde hem bağımsız hem de ilişkili kalmayı başaran, pek çok katman ihtiva eden bu ‘fani’ imajlar, insanın düş ve gerçeği buluşturduğu bilinçaltına ve doğanın soyut, görsel yoğunluğuna atıfta bulunan bir derinlik içeriyor.

Yapıtlarında imajın hakikati ve kalıcılığını, biçim ve ifade yönünden tartışmayı deneyen Arzık’ın sergisinde, çeşitli boyut, teknik ve konularda birbirinden bağımsız çalışmalar da yer alıyor.

Sergi 1 Aralık 2018 tarihine kadar ziyaret edilebilir.

Bozlu Art Project Nişantaşı
Teşvikiye Cad. 45/1 Nişantaşı İstanbul

Giriş ücretsizdir.

Oğuz Kemal Özkan/ KitaptanSanattan.com 24.10.2018

İLGEN ARZIK KİMDİR?
(1980, İskenderun) Marmara GSF Resim Bölümü (2002) lisans eğitimi ardından Mimar Sinan Üniversitesi Resim Heykel Müzeleri Derneği’nin düzenlediği Akbank 30’ncu Günümüz Sanatçıları sergisine katıldı. Bu etkinlikte ‘Başarı Ödülü’ alan sanatçı, 2012’de CDA Projects’te Başak Şenova küratörlüğünde düzenlenen ‘Siyah/White’ ve 2013’te yine Şenova imzasıyla Amerikan Hastanesi Operation Room Sanat Galerisi’nde düzenlenen ‘Bilimsel Sorgulamalar’ sergisine katıldı. 2012’de Avusturya’nın başkenti Viyana’daki Black Sea Calling sanat projesi adına düzenlenen misafir sanatçı programına 2,5 ay için seçilen Arzık, bunu takiben aynı şehirdeki Ernest Hilger Galerisi’ndeki karma sergiye katıldı. 2014’te ise ODTÜ Sanat ’15 isimli karma sergide yer alırken, ertesi yıl ise Mamut Art Project’te izleyiciyle buluştu.2016’da Tüyap uluslararası sanat fuarında, Mahmut Wenda Koyuncu’nun küratörlüğünü yaptığı “kıyamet” sergisine katıldı. Son dönemde ‘Bayan Yanı’ Sanat Projesi ve Bozlu Art Project’te yapıtlarını sergileyen sanatçı, yaşamı ve çalışmalarını İstanbul Kadıköy’deki atölyesinde sürdürüyor.

Etiketler

BU HABERLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı