ETKİNLİKLERSERGİ

‘Paranoid Fanteziler, Sahici Entrikalar’, Zilberman İstanbul’da

Zilberman İstanbul, Alpin Arda Bağcık’ın “Paranoid Fanteziler, Sahici Entrikalar” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
Sanatçının Zilberman’daki dördüncü kişisel sergisi 26 Şubat–30 Nisan 2022 tarihleri arasında Mısır Apartmanı’nın üçüncü katındaki ana sergi mekânında izlenebilir.

Paranoid Fanteziler, Sahici Entrikalar insan sağlığı üzerine kurulan komplo teorilerine yoğunlaşıyor. Sanatçının önceki çalışmaları bilgi üretiminin hızını ve sahiciliğini medya, iktidar ve güç ilişkileri üzerinden sorguluyor ve hakikat sonrası döneme işaret ediyordu. Bu sergide ise, hakikat sonrası çağın bir getirisi ve önemli bir kolu olarak kabul edilen komplo teorilerini odağına alıyor. Paranoid fanteziler komplocuların insan sağlığı hakkında ortaya attıkları hayal ürünü hipotezleri veya sağlık endüstrisine duydukları şüphe sonucu öne sürdükleri savları ötekileştiren, hatta yermeye varan yaklaşımın altını çizer. Sahici entrikalar ise kapitalizmin nüfuz ettiği sağlık endüstrisinde, şüphe uyandıran ticari manevralarla oluşan günümüzdeki belirsiz atmosfere işaret eder. Her iki durum da sağlık meseleleri hakkında toplumun yaşadığı kaçınılmaz güvensizlik hissine dikkat çeker.

Açılış
26 Şubat, Cumartesi,
16:00–20:00

ZILBERMAN GALLERY İSTANBUL
İstiklal Cad. No.163 Mısır Apartmanı K.3 D.10
Beyoğlu / Istanbul

Giriş ücretsizdir.

Alpin Arda Bağcık Kimdir?(1988, İzmir, Türkiye)

2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun oldu. İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır. Kişisel sergi ve sunumları arasında Apocryphon (Zilberman, İstanbul, Türkiye, 2019), Apocrypha (Zilberman, Berlin, Almanya, 2019), Kırmızı Reçete (Zilberman, İstanbul, Türkiye, 2017), Ambivalans (Zilberman, İstanbul, Türkiye, 2015) bulunmaktadır. Aralarında Recurrence 2 (Küratör: Lotte Laub, Zilberman, Berlin, Almanya, 2021), 6 Sanatçı Öncülünü Arıyor (Küratör: Hasan Bülent Kahraman, Akbank Sanat, İstanbul, Türkiye, 2020), Kilidi Aç (Zilberman, İstanbul, Türkiye, 2020), Vuslat: Erol Tabanca Koleksiyonu’ndan Bir Seçki (Küratör: Haldun Dostoğlu, OMM-Odunpazarı Modern Müze, Eskişehir, Türkiye, 2019), Genç Yeni Farklı-10: Devam Etmek Gerek (Küratör: Burçak Bingöl, Zilberman, İstanbul, Türkiye 2019), Motherland in Art (MOCAK, Krakow, Polonya, 2018), Darağaç III (İzmir, Türkiye, 2018), Uzak Hafıza (Küratör: Yaren Akbal, Abud Efendi Konağı, İstanbul, Türkiye, 2018), Rotary Sanat Yarışması (Proje 4L, İstanbul, Türkiye, 2015), Sınırlar Yörüngeler 13 (Siemens Sanat, İstanbul, Türkiye, 2013), Violence(?) (Küratör: Maria Marangou, Çağdaş Sanat Müzesi, Rethymnon, Girit, Yunanistan, 2013) ve Genç Yeni Farklı-3 (Zilberman, İstanbul, Türkiye, 2012)’nin de bulunduğu karma sergilerde çalışmaları sergilenmiştir. Bağcık’ın MOCAK Museum of Contemporary Art in Krakow (Krakov, Polonya), 21c Museum Hotels (Kentucky, ABD), OMM – Odunpazarı Modern Müze (Eskişehir, Türkiye), Salsali Museum (Dubai, BAE) ve PAPKO Sanat Koleksiyonu (İstanbul, Türkiye) gibi birçok kamusal ve özel koleksiyonda çalışmaları bulunmaktadır.

Etiketler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı