Evrim Altuğ, Zilberman Direktörü oldu!
Zilberman, 2020-2021 sanat sezonunu, AİCA Türkiye üyesi ve bağımsız gazeteci, yazar Evrim Altuğ’un İstanbul galerisi direktörlüğüne getirilmesi ile karşılıyor.
İstanbul Beyoğlu’nun Galatasaray bölgesinde, ‘Art-Nouveau’ mimarî tarzı Mısır Apartmanı’nın ikinci katında bulunan ‘Proje Alanı’ ve üçüncü katındaki galerisi ile hizmet veren Zilberman, Almanya’nın başkenti Berlin’in Charlottenburg bölgesinde yer alan 1900’lü yıllara ait tarihi yapıda yer alan mekânını da, Dr.Lotte Laub yönetiminde sanatseverlere açık tutmayı sürdürüyor.
Zilberman, İstanbul mekânının üçüncü katındaki ilk sezon sergisi ‘Duvarların Dili olsa da Sussa‘yı, Selçuk Artut imzası ile 18 Eylül’de, ‘Project Space’deki Sandra del Pilar sergisi ile eş zamanlı açmaya hazırlanıyor. Pilar’ın kişisel sergisi ‘Both Eyes in My Two Hands’ de, 10 Eylül’de Zilberman | Berlin’de açıldı. Kurum iki ülkedeki galerileriyle, yılda 12 sergiye ev sahipliği yapıyor.
Yılda birçok uluslararası fuara katılım sağlayan, sanatçılarının çeşitli müzelerde açtıkları kişisel sergilerine destek veren Zilberman, koleksiyoncu, küratör ve kültür düşünürleriyle yakın ilişkiler kurarak, galeri sanatçılarına da yeni imkânlar yaratıyor.
Ticari bir galerinin, aynı zamanda yayın, eğitim ve izleyici kitlesi geliştirme konusunda sosyal sorumluluk alması gerektiğinin bilinciyle, sanatçı sohbetleri, konferanslar, kitap tanıtımları ve çeşitli etkinlikler düzenleyen Zilberman, yeni konuk sanatçı programıyla sanatçılara da Berlin’de yaşama ve çalışma fırsatı sunuyor. Kurum ayrıca, ülke genelinde yapılan açık çağrıyla duyurulan ve bağımsız bir jüri tarafından seçilerek, her yıl sezonun son sergisi olarak düzenlenen Genç Yeni Farklı‘yla, genç sanatçılara desteğini sürdürüyor.
Evrim Altuğ Kimdir?(d.1975)
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema – Televizyon Bölümü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde (burslu olarak) bir süre eğitim aldı; aynı üniversitede Tasarım Kültürü ve Yönetimi Sertifika Programı’na katıldı. 9. Kanal Televizyonu’nda 1998’de stajyer olarak başlayan ve 2000’de bölüm sorumlusu olarak biten sanat muhabirliğini, 2000-2005 arasında Radikal gazetesi Kültür Sanat Servisi’nde sürdürdü; Binden fazla yazı, röportaj ve özel haber hazırladı. 12 Eylül 1980 darbesi ile kapatılıp, 2003’te yeniden faaliyete açılan Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Birliği – AICA Türkiye’nin kurucu üyeleri arasında yer aldı. Derneğin Türkiye biriminde iki dönem boyunca başkanlık görevini üstlenen ve halen yönetim kurulu üyesi olan Altuğ, 2005-2006 arasında Açık Radyo’da, Ömer Madra eşliğinde “Açık Gazete”leri okudu. 2003’te, İstanbul Bilgi Üniversitesi 3. Performans Günleri’ne Recycled Performance adlı eleştirel bir çalışmayla katılan Altuğ, çok sayıda sergi kataloğu metni yazdı, söyleşiler gerçekleştirdi; dört yıl boyu, www.gazetem.net sayfasında yazıları yayımlandı. Mart 2006-07 arasında BirGün gazetesinde kültür-sanat editörü ve muhabiri olarak görev aldı. Newsweek Türkiye dergisi kurucu kadrosunda kültür-sanat alanında çalıştı. Ardından, Sabah gazetesine, 2009’a değin, muhabir ve editör sıfatıyla transfer oldu. Henkel Art Award, Pınar Çocuk Resim Yarışması ve Full Art Prize ile, Mamut Art Project ve Kahve Dünyası — Yanköşe Güncel Sanat Projesi gibi çeşitli sanat ödülleri ile projelerinde jüri üyeliğinde de bulunan Altuğ, Milliyet Sanat, Sanat Dünyamız ve Cumhuriyet gazetesi için yazılar yazdı, Cumhuriyet gazetesi kültür sanat şefliğini ve muhabirliğini yaptı. Peki, Galericiler Bu İşe Ne Diyor? (YKY), Orası Kamusal Alan (Siyah Beyaz Sanat Galerisi kitabı) gibi yayınlara imzasını da atan Altuğ, halen Art Unlimited, Gazete Duvar, Hürriyet Kitap-Sanat ve Arkas News gibi basılı ve dijital mecralarda kültür – sanat gazeteciliğini sürdürüyor. Açık Radyo’da Yolgeçen programına Rahmi Öğdül ile devam eden, SAHA derneğinin konuk yazar programına 2019’da seçilen Altuğ, yine Açık Radyo’da, İlksen Mavituna editörlüğündeki Açık Dergi kapsamında da kültür – sanat gazeteciliğini sürdürüyor.