Bozlu Sanat Yayınları’ndan çıkan, Derya Yücel’in kaleme aldığı ¨Ali Alışır 2009-2019¨ isimli kitabı ve Ali Alışır’ın tüm dönemlerinden yapıtlarını içeren bir seçki Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda sanatseverlerle buluştu.
Ali Alışır’ın sanatsal pratiğininin dönemlere ayrılarak irdelendiği kitapta, sanatçının 2009-2019 yılları arasında ürettiği Melez Ruhlar (2017), Kozmos (2016), Sanal Manzaralar (2014), Sanal Savaşlar (2012), Sanal Mekânlar (2011), Sanal Bedenler (2009) serileri, bedenin var edilmesi, bedenin mekânla özdeşleşmesi, bedenin mekânı terk edip başka bedenlerle savaşma sürecine girmesi, savaşmayı bırakıp doğaya, manzaralara kendini bırakması, dünyadan evrene yönelerek kozmosu keşfetmesi, evrenden kendi içsel ve spirütüel varoluş arayışına uzanan bir izlek sunarken, Ali Alışır’ın bireysel uygarlık anlatısının görsel- imgesel serüvenini ortaya seriyor. Ali Alışır’ın 10 yıllık sanat serüveninin ele alındığı kitapla paralel düzenlenen sergi ise sanatseverlere kitabın görsel sağlamasını yapma imkânı sunuyor.
Yapıtlarında her zaman bir tarihi alt yapı, geçmişe öykünme ama günün koşullarını da aklından çıkarmama bilgiselliği ön planda olan Alışır’ın on yıllık birikiminin izleyicilerle paylaşıldığı sergi 24 Eylül-26 Ekim 2019 tarihleri arasında Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda görülebilir.
Ali Alışır Kimdir?
1978 yılında İstanbul’da doğan Ali Alışır, 1996 yılında Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden aldığı başarı bursu ile Grafik eğitimine başlar. Yüksek lisans eğitimini Floransa Accademia Italiana’da Fotoğraf üzerine yapar. Çalışmalarına Türkiye ve İtalya’da devam eden sanatçı, 2007-2015 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde ders verdi. Ali Alışır’ın 2009 yılından itibaren odaklandığı “Sanal” kavramı yapıtlarının merkezini oluşturur. Felsefe, sosyoloji, edebiyat, sinema gibi farklı disiplinlerden beslenen sanatçı, fotoğrafa dijital müdahalelerde bulunarak ürettiği yapıtlarında gerçeklik ve sanallık kavramını sorgular. Çalışmalarına seriler halinde devam eden Alışır, ilk olarak beden üzerinden ele aldığı sanallık kavramını daha sonraki çalışmalarında mekan ve savaş gibi konular üzerinden giderek yeniden yorumlamıştır. Alışır’ın “Sanal Manzaralar” isimli serisi modern insanın gerçek ve sanallık arasında sıkışmasını, giderek doğadan uzaklaşmasını ve bunun yerine kendine ait sanal dünyalar inşa etmesini konu alır. Sanatçı, “Kozmos” serisinde ise insana, evrene ve mikrokozmos ile makrokozmos arasındaki ilişkiye odaklanan bir izlek sunar. Ali Alışır’ın “Melez Ruhlar” serisinde yer alan zaman ve mekândan soyutlanmış, devinim içindeki bedenler, modern yaşamın kargaşasına, hızlı tüketilen zamanın aşındırıcılığına rağmen dengede durmaya çalışan günümüz insanının iç dünyasında yaşadığı gerilime dikkat çeker.